dijous, 31 de desembre del 2015

Cloenda

Aquest bloc no només ens ha permès aprofundir dins la temàtica dels cucs, ja que hem anat molt més enllà. Hem pogut percebre el caràcter transversal de la investigació i l'observació en els éssers vius i la necessitat d'aprofundir al màxim en les preguntes i les suposicions que formulem. 

Hem comprovat un mètode d'aprenentatge on res està bé o malament, cada pregunta és oberta i admet qualsevol resposta que provingui de la reflexió, la imaginació i la indagació. Posteriorment, la recerca ens ha permès aproximar-nos cada vegada més a models més correctes científicament. Nosaltres mateixes ens hem adonat que allò que afirmàvem amb contundència, no és tan clar, o bé el fet d'evolucionar ens ha permès reafirmar algunes hipòtesis formulade sen un inici.

En aquest trajecte traslladat a les aules de primària, hem reflexionat sobre el paper que tindrien els alumnes i el mestre. Identificant-nos com a alumnes, creiem que el grau d'autonomia per descobrir lliurement, prendre responsabilitat del material i el mateix procés d'aprenentatge ens ha permès ser conscients en cada moment de la nostra evolució. Pel que fa al mestre, en certs moments també ens hem posat en context proposant algunes preguntes que guiarien als alumnes o els permetrien canviar la trajectòria en cas que fos convenient.

Dit això, estem molt orgulloses del nostre resultat final. Des del primer moment, els cucs ens generaven curiositat i motivació, fet que considerem imprescindible per tal que un aprenentatge sigui significatiu. De fet, inclús ens va fer llàstima acomiadar-nos d'ells... Però també creiem que la llibertat hauria de ser un dret de qualsevol ésser viu.

GRÀCIES CUCS PER TOT EL QUE ENS HEU ENSENYAT, MAI US OBLIDAREM!!





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada